social network

Instagram Report: Venice’s largest flood in half a century

Almost half of the city has been flooded.

La Repubblica Photos

November 12 in Venice recorded the most severe flood since 1966. The water level rose to 187 centimeters, about 45% of the city was flooded, and local authorities are preparing to declare a crisis and request Rome to introduce an emergency.

Due to the high water level , almost all tourist attractions were flooded, as well as some hotels, restaurants and private residential buildings. One person died – he tried to start an electric pump in his house and received a strong electric shock.

City schools were closed due to weather conditions, and citizens and organizations were asked to collect evidence of any damage caused to their property so that they could later request compensation.

According to Venice Mayor Luigi Bruniaro, global climate change is to blame for the unusually high flood. Venice goes through the so-called “high water” period on average every three to four years, but the water usually does not rise above 110 centimeters, flooding with about 10% of the city.

View this post on Instagram

🔴🔴🔴 ATTIVATA UNITA’ DI CRISI DELLA PROTEZIONE CIVILE. DOMANI ALLE 12 A MESTRE CONFERENZA STAMPA 🔴🔴🔴 In tarda serata ho attivato l’Unità di Crisi della Protezione Civile. Nella sala operativa regionale sono già operativi l’assessore regionale Gianpaolo Bottacin e il direttore della Protezione Regionale, l’ing. Luca Soppelsa. Si stanno monitorando i danni provocati dall’eccezionale acqua alta a Venezia, con gravissime ripercussioni sull’intera laguna, ma si segnalano anche condizioni di allarme sull’intera costiera veneta mentre preoccupa la situazione di alcuni fiumi, in particolare il Piave, perché il mare non riceve. Attivati i collegamenti con il Dipartimento della Protezione Civile Nazionale e con il Comando nazionale dei Vigili del Fuoco Domani alle ore 12 insieme al Sindaco di Venezia, Luigi Brugnaro, e al Direttore del Dipartimento Nazionale della Protezione Civile, Angelo Borrelli, terremo una conferenza stampa nella sala operativa della Protezione civile regionale, a Marghera, via Paolucci. #zaiapresidente

A post shared by Luca Zaia (@zaiaufficiale) on

View this post on Instagram

Venezia è una città speciale. ⠀ Se la guardi dall’alto è a forma di pesce, come a voler comunicare il suo essere tutt’uno con l’acqua al mondo intero. Acqua che in certi periodi dell’anno invade le calli cercando di impossessarsi di lei come una donna innamorata. Acqua che crea non pochi disaggi ad una città tanto bella quanto delicata… una città dove i turisti hanno sempre meno rispetto, e i politici… vabbè lasciamo perdere, abbiamo un Mose lì che attende da anni di salvare questa città dalle inondazioni! Se mai sarà veramente in grado di salvarla… ⠀ Io sono Veneta (dico veneta e non veneziana apposta, non credo di potermelo meritare) ma giro questa città con il rispetto di cui ha diritto e la guardo con gli occhi di un bambino che la vede per la prima volta ogni giorno quando ci metto piede. Non smetterò mai di guardarla con stupore. Come non smetterò mai di ammirare tutte quelle persone che nonostante le difficoltà non abbandonano questa città come un capitano che non abbandonerà mai la sua nave. ⠀ #tantastima ⠀ Non si sa se il mare invada la città O la città si affondi nel mare… Non si sa se il mattino la città si bagni nel mare O al crepuscolo il mare si addormenti nella città… (Madlena Serdyuk)

A post shared by Desirèe ⭐️ Pensiero Positivo (@desirella78) on

View this post on Instagram

Dentro all’hotel Gritti

A post shared by Luca Bombassei (@luca_bombassei) on

View this post on Instagram

Venezia: allerta massima marea prevista 170 cm alle 23

A post shared by Luca Bombassei (@luca_bombassei) on

View this post on Instagram

People in Venice needed some pretty high boots after water levels rose, flooding St Mark's square. Waters peaked at 1.87m (6ft), according to the tide monitoring centre. It’s the highest tide in Venice in more than 50 years. Raised wooden walkways were set up in some popular piazzas to allow tourists and locals keep relatively dry. Tap the link in our bio 👆 to find out more. #venice #flood #italy #bbcnews Photos 📷 People walk on benches through floodwaters in Venice EPA/ANDREA MEROLA A man carries a woman through floodwaters EPA/ANDREA MEROLA Carabinieri patrol the flooded St Mark's Square REUTERS/Manuel Silvestri A man wades through floodwaters in Venice EPA/ANDREA MEROLA People walk on a catwalk in the flooded St Mark's Square REUTERS/Manuel Silvestri

A post shared by BBC News (@bbcnews) on

View this post on Instagram

Disagio su tela. #houstonabbiamounproblema

A post shared by Catia Roppo (@catiaroppo) on

View this post on Instagram

how big is your wallet my dear?

A post shared by Nicolò (@npellla) on

Tags
Back to top button
Close
Close