around the world

The New Times magazine and its editor-in-chief were fined 22 million rubles

According to the lawyer, this means the actual closure of the publication.

The Tverskoy District Court fined the magazine The New Times and its editor-in-chief Yevgeniy Albats for 22 million rubles. The decision was made in the case of the late submission to Roskomnadzor of information on the receipt of funds. This was announced by the chief editor of the radio station Ekho Moskvy, Alexei Venediktov, and was confirmed to the Novaya Gazeta lawyer Albats.

Albats stated that the case was considered under Article 13.15.1 of the Administrative Code (failure to submit or late submission by the editors of the media, the broadcaster or the publisher of information on receiving funds). She plans to appeal this decision. According to this article , publications are fined for not notifying money received from foreign sources.

In May, the Tver Interdistrict Prosecutor’s Office demanded that The New Times provide documents on the sources and amount of funding for the last year and a half. In particular, about 5.4 million rubles received from the NGO “Free Press Support Fund”. According to lawyer Albats, a fine in this amount means the actual closure of the publication.

In February 2016, the magazine received a warning from Roskomnadzor for mentioning the Right Sector group, without indicating that it was banned in Russia. In August 2016, Albats told that the printing house that publishes The New Times, refused to cooperate with the magazine.

In May 2017, Roskomnadzor warned the publication for the second time for an article about a Russian who went to Syria to fight on the side of Islamic militants. In the summer of the same year, The New Times ceased to appear in the paper version due to funding problems.

Back to top button
Close
Close