around the world

The British regulator began seven investigations against RT because of biased plots

A shot from the RT story about Sergei Skripal

British media regulator Ofcom again suspected the Russian TV channel RT in bias and opened seven investigations against him. The company promised that it will publish the results of the cases “as soon as possible”.

Ofcom specialists stated that “until recently” RT was essentially “not going beyond”, but the situation changed after the poisoning of former Colonel GRU Sergey Skripal and his daughter in Salisbury.

After that, the controller noticed that the number of programs that could violate the UK broadcasting code has increased significantly in the RT. Specific stories or news of the channel are not shown in the message.

Ofcom estimated the audience of the British branch of RT about 3.4 thousand spectators “at any moment during the day”, and the average weekly coverage is 1.06% or 540 thousand adult residents of the country.

“Clouds over the BBC are gathering,” the Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova said in the FAN commentary (the publication is associated with the ” troll factory ” allegedly owned by businessman Yevgeny Prigogine).

In March, Russian authorities threatened to ban the work of the British media, if Great Britain deprives the local branch of the Russian channel RT. In this case, the BBC will leave Russia (which has a Russian service), as well as employees of the Moscow offices of The Guardian, The Telegraph, The Times and other publications.

Back to top button